Sziasztok!
Bihari Márton vagyok, gitáros, zenetanár, zeneszerző és zenekarvezető, valamint a B.M. Music School alapítója.
Amikor eldöntöttem, hogy zenészként szeretnék érvényesülni, hamar egyértelmű vált az is, hogy bizony a tanítás az elsőszámú hivatásom lesz. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen a kezdetektől fogva nemcsak a legjobbaktól tanulhattam, hanem az idők folyamán tanárként is folyamatosan fejlődhettem.
Sziasztok!
Bihari Márton vagyok, gitáros, zenetanár, zeneszerző és zenekarvezető, valamint a B.M. Music School alapítója.
Amikor eldöntöttem, hogy zenészként szeretnék érvényesülni, hamar egyértelmű vált az is, hogy bizony a tanítás az elsőszámú hivatásom lesz. Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen a kezdetektől fogva nemcsak a legjobbaktól tanulhattam, hanem az idők folyamán tanárként is folyamatosan fejlődhettem.
11 évesen fogtam életemben először gitárt a kezemben, melyet születésnapomra kaptam szüleimtől, akik nyomban be is írattak a budapesti Molnár Antal Zeneiskolába, ahol klasszikus gitározni tanulhattam Tóthváry Györgytől. Hat éven keresztül jártam összesen zeneiskolába, a gitározás minden percét imádtam, számomra a legtöbb iskolai szünetben sem állt meg a tanulás.
Néhány év útkeresés után ismét teljes mellszélességgel beleálltam a gitározásba, viszont ezúttal el is döntöttem, hogy mivel a zene az elsőszámú erősségem, erre karrierként is fogok tekinteni a továbbiakban. Felvételiztem a Kőbányai Zenei Stúdióba, mindössze néhány hónap alatt igyekeztem felkészülni, és felvételt nyertem. Egy szerencsés véletlennek köszönhetően Kőbányára öt éven keresztül járhattam, és elmondhatom, hogy amit gitározásról és zenélésről tanulni lehetett, az mind itt tanultam. Nagyszerű zenészek vettek körül itt, éppen ezért nagyon nehéz is lenne felsorolni mindenkit, aki hatással volt valamilyen szinten rám tanárként. Van azonban három név, akik teljesen megváltoztatták a gondolkodásomat.
Tornóczky Ferenc (Feri bácsi), aki nemcsak felkészített a felvételire, hanem az első ember volt, akit először hallottam életemben valóban jazz-t játszani, megfertőzve ezzel engem egy életre. Babos Gyula órái számomra a nyitottságot, az új utak keresését jelentették. A harmadik személy pedig Gyémánt Bálint, akiből sugárzik a tanítás iránt elkötelezettség, ehhez valami elképesztő energia is társul, ami színpadon is megmutatkozik.
A felsorolt személyek – és még sokan mások – azért voltak nagyon nagy hatással rám, mert nem csak zenészként voltak fantasztikusak, hanem tanárként is, ami véleményem szerint nem mindig jár kéz a kézben. Valószínűleg ha nem ők tanítottak volna, ma nem lennék zenei pályán, de legalábbis biztosan tekintenék a zenetanításra valódi szakmaként, mint ahogy azt sokan teszik. Éppen ezért szörnyű belegondolni, hogy a felsorolt három név közül sajnos már ketten nincsenek is köztünk.
Bár tanulmányaim alatt mint hangszeres zenész meglehetősen sokat fejlődtem ezen időszak alatt, mégis szakmailag több területen masszív hiányosságokat éreztem magamon. Nem véletlen; a legtöbb intézményben ugyanis zeneiparról, zenei üzletről nem tanítanak egyáltalán, valamint a modern technológia használatát is szinte teljesen háttérbe szorítják. Ezért jelentkeztem a Zeneipari Hivatal zenei menedzsment szakára, valamint az imPro School zenei producer képzésére. Így tehát sikerült elérnem, hogy egyszerre három iskolában is tanuljak, ami hihetetlen intenzív volt, de megérte.
2018-ban, amikor Margo nevű saját zenekaromat indítottam már meglehetősen tájékozott voltam a zenei világ legtöbb szegmensében.
Ez a fajta széles tájékozottság, a rengeteg ember, akiket megismertem, valamint a saját alkotási vágy lehetővé tette azt, hogy egyszerre lehessek fellépő zenész, kreatív művész és tanár.
2018-ban, amikor Margo nevű saját zenekaromat indítottam már meglehetősen tájékozott voltam a zenei világ legtöbb szegmensében. Ez a fajta széles tájékozottság, a rengeteg ember, akiket megismertem, valamint a saját alkotási vágy lehetővé tette azt, hogy egyszerre lehessek fellépő zenész, kreatív művész és tanár.
Az oka, amiért ezt a történetet elmeséltem, hogy elmondjam Nektek: a zene egy hatalmas univerzum, melynek elképesztően sok oldala van. Legtöbben, akik tanulni kezdenek leginkább zenei irányzatokat és stílusokat látnak, illetve hangszereket, de valójában ennél sokkal több.
Amire rá kellett jönnöm, hogy ma már gyakran egy zenei egyetem is rendkívül egysíkú tudást ad csak át. Ez persze nem feltétlen az ott tanító szakemberek hibája, leginkább rossz kulturális berögződés; pont ugyanaz, ami miatt a közoktatást is leginkább mindennek lehet mondani, csak nem hatékonynak az esetek legnagyobb részében.